PHUKET-SIMILAN ISLAND-THAILAND

By qayyumtravelog - 01:08:00

Hello.. kali ni kami nk share pengalaman kami ke phuket last year.. ok trip kali ni macam dramatik siket utk permulaan. hahaha. kami pon xpernah alami sendiri situasi mcm ni.. nak tau x ape yg kami kene.. hahaha meyh kami citer sikit ok.. flight kami dari KUL ke HKT pukul 5.15ptg dari KLIA, so kami sampai airport dalam pukul 4ptg, so kami terus ke kaunter untuk checkin- kami boleh je checkin guna apps tapi kami pergi dengan kawan then beli tiket pon asing, so kami nk g kaunter utk seat sebelah2 lah.. so sampai je kaunter, PIC kami masa tu ckp kami xbole nk checkin sbb flight overbooked- kami difahamkan sbb insiden gempa bumi dekat kathmandu, sbb tu flight overbooked, so pihak MAS bagi kami tiket esok pagi pukul 5.30pg + stay satu malam dekat sama-sama hotel+ dan duit 375myr, nak marah xjadi marah.. hahah kiranya tiket trip kami kali ni di sponsor oleh pihak MAS sbb kami beli tiket dengan harga 300myr sahaja..

sebelum kani kami dah pernah ke phuket, tapi kami stay dekat area patong beach .. kawasan tu mmg hapening la bile malam. so trip kali ni, kami plan duduk area khaolak.. agak jauh dari patong .. alaaa kalo korang tengok cerita the imposible mesti tahu.. ala cerita pasal sekleuarga hilang masa tsunami tu.. area sini la..  kami sempat la pegi hotel yang dalam cerita tu.. gigih balik hotel tros behind the scene cerita tu, hampeh betul segala aksi dalam cerita tu bukan buat kt thai pon... cume ade beberapa scene je ... tp mmg hotel tu betul2 area depan laut.. terus insaf kejap..

ni depan hotel orchid tu..

kali ni kami sewa motor .. hihi seronok sebenarnya naik motor area khao lak.. kalo korang sempat ade bot yang hanyut sbb tsunami, pahtu ade market dekat area2 bot tu...

sejujurnya trip tujuan utama datang kali kedua ke phuket ni sbb nk g similan island, sbb mmg clear giler air dia.. yang bestnya pilau similan ni tutup dari mei sampai disember setiap tahun.. so lagi terasa nk g sini.. sampai2 mmg tergamam tengok air  yg clear ni.. mashaAllah subahanaallah semua keluar..

#lautpeople

kalo korang nk g buat aktiviti pulau, ade je banyak kedai tepi jalan jual pakej yg korang boleh pilih.. kami pilih dgn akak ni, sebab die muslim dan kami kesian tgk anak dia, kami dapat harga dalam 1700 tbh.. mungkin korang akan dapat lagi murah.. bergantung pada rezeki masing lah.. hahaha disarankan jangan amek pakej yang dekat hotel. sbb harga mmg berbeza.

kami sempat ke tiger kingdom, utk amek gambo dengan harimau2 ni ade harga yang berbeza, lagi kecik lagi mahal.. YOLO!

kalo korang yang inginkan keseronokan dimalam hari, korang bole pergi patong road/ bangla road.. situ mmg banyak club / ping pong show/ etc.. mmg hapening..

saya rumuskan trip kali ni bukan trip budget tapi yang pasti seronok.. kah kah

bye similan island :)

kalo nk tanya apa korang boleh contact kami :