SEOUL - KOREA

By qayyumtravelog - 02:03:00

Annyeonghaseyo!!!

Kali ni kami nak share trip kami ke negara K-pop, Seoul Korea :) ... trip kami ni masa march 2015, dah hujung2 musim sejuk,.. so xbrapa nk sejuk sangat, tapi masa angin sejuk datang ... xtahan jugakkk..
Tiket kami pada masa ni 650myr utk return, seperti biasa beli waktu promo AirAsia :) kami punya flight dalam pukul 8pagi dan sampai di incheon airport pada jam 3.30ptg waktu tempatan :)

ok kali ni kami stay dekat area hongjik universiti, kami stay dekat i house chin chin.. mmg hipster + cozy konsep guest house ni.. btw nk bagitau, owner die ckp ni adalah guest house pertama dekat asia pakai apps iphone .. hahaha thatswhy depan nama rumah die letak "I' hahahah...

kami mula-mula nk sampai rumah ni agak sesat jugak.. kami ade jumpa denga lokal, naseb baik dia tolong.. lagi satu bahasa menjadi masalah, sebab kebanyakkkan dorg xbrapa nk fasih dalam english, so kami pon sama xpower english pon, tapi... HENTAM JELAHHH!

yang menariknya tentang owner guest house ni, dialah front desl/ dialah cleaner / dialah chef / hahahha.. btw dia adalah seorang yang xde agama, dan die percaya nabi muhammad dan allah, tp mengaku xde agama... pelikkk kannn...

simple kan bfast dia.. owner tau yang mask.. jangan memain2... so 2nd day kami nk eberland, so kami nak xnak kene jugak makan.. takot kebuluran nnt..

so plan untuk 2nd day adalah ke everland thempark :) so kami ke everland ni naik public transport je :) sangat senang dan menjimatkan masa ..  bole refer gambar kat bawah kalo korg nak naik train dan bus :)

alhamdulillah masa kami ke everland tu tgh ada tulip festival, so sempat la merasa tgk bunga tulip :) tiket utk masuk ke everland 52k KRW, boleh beli on9 ataupun just walkin je.. mase kami pergi kami dapat diskaun xsilap, kene print kupon dr website then tunjuk masa beli kt kaunter...

dekat everland ni acam satu themepark yang sangat besar, bukan sahaja ada thempark tapi ade zoo sekali, kaughasaa... konsep dia sama je dgn disneyland, before tutup akan ade show fireworks, makesure korang stay sampai habes tau :)

kami sempatlah amek gambo dgn awek korea.. kasi can siket lah!!

nak jimat punya pasal, kami masak dekat hostel, naseb baik mmg disediakan tmpt masak, syukur sangat masa kami stay tu xde guest lain yg duduk sekali..  so sarapan dekat hostel, lunch dekat luar *makan2 ringan, balik malam baru masak untuk makan malam.. jimat kan...

nikmat tau makan nasi panas+sardin+telur dengan nes panas.. makan pulak masa musi sejuk.. pehhhh

so hari ke 3 kami ke nami island :) sapa yang datang korea tapi xpergi sini mmg rugilah. sbb yelakan semua orang mesti tau sbb apa nami ni popular,, sbb cerita winter sonata yg pernah popular dulu. sebab kami nk jimat masa punya pasal, kami naik KTX train,  acctly kalo naik train biasa pon bole sampai, bezanya dengan KTX ni korang akan jimat dalam 30min sbb train ni xkan berhenti dekat semua train station :)

kami naik KTX dr Yongsan station dan  ke Ghapyeong, selesa okay train dia.. sempanlah kami lelapkan mata.. sampai ghapyeong korang boleh naik train or bus utk ke nami island :)

haaa jangan lupa makan pau ni.. lembut gilaa sedapppp pulakkk tu!!!

keadaan dalam KTX tu.. selesaaa kannn...ok jom tdo!

selain daripada ferry korang boleh jugak naik flyingfox nk ke nami tu.. extreme bukann.. hahahah , dekat nami korang boleh jalan satu pulau, xbesar mana pon pulau nami ni.. ade jugak restoran halal kat sini, cumanya ehemmm paham2 lah harganya ok.. pastukan ade tupai comel2 yang berkeliaran tau. yang penting tupai tu mesara pelancong :) hahaahahaha

lepas kami ke nami island, kami ke Gangnam :) tolong kuadkan iman dan semangat, hahahah syurga shopping tau area sini...

yang kami suka dekat korea ni, mmg banyak gila cafe yang cun melecun, hispter2 .. mcm mana kte tgk dalam cerita korea tukan, mcm tula realiti kat sini.. nice kan cafe dorg ni..

GEOKBOKGUNG CASTLE :)

BUKCHON HANOK VILLAGE :)

MASJID ITAEWON :)

AYAM PENYET OKAYY.. nikmattt hokayy!!